Ny dag- nya tag?

______________________________________________________________________

Varför är det alltid så att man skjuter upp allting till måndagar?
- Jag börjar träna på måndag.
- Nu när det är helg kan jag unna mig lite godsaker, på måndag börjar mitt nya sunda liv!
- Jag ska ta hand om det och fixa det...på måndag.

Ibland tänker vi konstigt. Det är ju bara en vanlig dag, egentligen. Vi kan ju lika gärna skjuta upp saker till onsdagar, men det är nog det här med ny vecka osv. som gör måndagen till en perfekt dag att ta tag i saker på.

På lunchrasten idag så satt jag och skrev ihop en lista med saker som jag måste göra, helst idag:
  • Städa mitt rum (ser ungefär ut som att någon hoppade in genom mitt fönster inatt och röjde lite)
  • Ringa till min skola (Höra lite om skolstarten osv. för att kunna planera min packning lättare)
  • Öppna ett nytt sparkonto
  • Lägga ut fler auktioner på tradera
  • Lära mig tvätta (kan iofs vänta ett tag till)
  • Beställa självförsvarssprej (tryggsaker.se)
Hur mycket jag hinner med får vi se. Först ska jag sitta 90 minuter i paviljogen med det här:
______________________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0