+++

______________________________________________________________________
Händer inte så mycket i Kungshamra ikväll. Sitter mest. Väntar. Intog rollen som husmor för ett tag sedan. Städa/tvätta. Se ludd och tänka på David Batras bok. Kände för att vara lite hygglo. Bespara mina besökare synen av en överfull tvättkorg. Och att trampa in glas i fotsulorna. Det må hända att jag nyss var smidig som ett kylskåp. Och då går jag inte in på närmare detaljer. Det är oväsentligt.

Funderade faktiskt igår på att själv vara en jävlig granne (när Batras bok ändå var uppe tänkte jag). Passiv rökning, när man oskyldigt ligger och försöker sova, är inte ok. Inte någonstans. Ventilen måste liksom vara öppen för att det ska cirkulera luft på 22(.9)kvadrat när man är två personer. Hon där under som smygröker från balkongen får väl pallra sig ut. Eller se till att bosätta sig högre upp. Eventuellt ta till fläkten. Bäst av allt vore väl att sluta upp med eländet? Ne, en lapp vore på sin plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0