NO MORE SOFA FOR YOU,BABE

______________________________________________________________________
10.00 idag var det kontraktskrivning. På lördag ska första hyran in. Nycklarna får jag på måndag. Jag är glaad!

Jag fick aldrig tag på spanjorskan igår, numret verkar inte vara i bruk (vilket är bra jäkla nötigt av henne att uppge ett sådant nummer.) Hon har ju skyldighet att visa mig rummet, tycker jag. Hur som helst så struntade jag i det och kör på lite grisen i säcken, jag menar hur illa kan det vara? Så länge som hon har städat noga i varje vrå så är jag nöjd. Sen är det min uppgift att göra det hemtrevligt. En del möbler tänker jag behålla, resten åker ner i förrådet och ersätts med studentklassiker alá IKEA. Jag har bra mycket idéer här som jag egentligen inte borde ha, eftersom det bara kommer bli svårt att bli nöjd när det förmodligen inte blir som jag har tänkt mig. Borde bara släppa all planering till jag har sett rummet och börja uppskatta 17 kvadratmeter istället.

Det är förövrigt fullt upp hela veckan, hemtenta imorgon, rapporter som ska in på fredag, broschyr som ska in nästa vecka plus en stor redovisning på måndag. Eh. Flytten kommer inte jätte lägligt men jag får ta det lite som det kommer. Fick även tag på min eventuella praktikhandledare idag, han lät positiv och företaget höll på med både det ena och det tredje, alltså inte bara klädtryck. Även butiksinredning och andra olika eventuppdrag. Hursomhelst så lutar det åt lunch i början på nästa vecka, när det mesta har lagt sig lite, och planera upp mina 10 veckor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0