Dagen efter .

______________________________________________________________________

Jag har huvudvärk. Det gör extra ont när jag böjer mig, eller gör hastiga rörelser. Men det är lätt värt en ostabil dagen efter, för gårdagen/natten/morgonen/eftermiddagen var kanon. Faktiskt den bästa festen på bra länge, om jag får säga det själv.
En hel hög med glada människor som yrade omkring, dansade, sjöng allsång, åt mat, turades om att dansa med en stödkrage, matade varandra med glass, pälsmössor flödade, rödvinsfläckar tilsammans med 1kg salt i hopp om att det inte ska förbli fläckar (det är bra att man har inställningen "det ordnar sig eller det gör ingenting i onyktert tillstånd), en halvt krossad krans ersattes med 100kr i cash direkt på plats. Och man kan säga att den personen stod för halva bakfyllepizzan idag. Tack.

Känner mig ganska trött just nu. Eftersom vi somnade runt 0600 och vaknade av att en ilsken granne plingade på dörren klockan 1000 (men den stulna sparken kom tillbaka), så är det kanske inte så konstigt. Fast jag tycker tiden för när vi somnade sammanfattar ganska bra att det var en lyckad husfest. Och jag tror att den blir svårslagen.
Citatet som man kommer leva ganska länge på hädanefter är ändå grannens inledningsfras: "Jag behöver din hjälp!" 

I övrigt så blir kvällen ganska slö och kommer innefatta bla. en HMbeställning och eventuellt lite mer mat. Suget efter våren börjar ta form. Smält snön, smäält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0