Hej 2009 .

______________________________________________________________________

Huuh. Väck mig någon. Köttsaft från Italien är livsfarligt.

Känner mig lite ostabil idag. Må hända att jag är en aning bakis (kände mig faktiskt ganska lugn igår ändå?) så det är helt klart självförvållat, men å andra sidan så var det ju nyårsafton. Det började bra hemma hos Sofia och Johan, god mat i glada vänners sällskap. Varmrätten som innehöll 15 dl grädde (ingen överdrift, faktiskt) gjorde att vinet som man drack knappt gjorde en lullig. Grädden fick ungefär samma funktion som en torr disktrasa som suger åt sig vatten när alkoholen nådde magsäcken. Omkring 2030 kom vi ut till Sörvik och kom därifrån runt 0300. Det mesta av grädden la sig under kvällen/natten och jag hade en trevlig afton, mycket folk och minst lika mycket skratt. Bra avslut på 2008 med andra ord. 

Ska strax klä på mig lite vettiga kläder och bege mig till Sofia, ge ett handtag i köket är det tänkt. Plus julklappsbyte. Men vi kommer förmodligen jäsa i soffan en bra stund innan vi börjar att röja, som det känns nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0