DET ÄR BARA ATT BITA IHOP

______________________________________________________________________
Trodde aldrig att jag skulle komma till den punkten att jag sitter och samlar kraft (läs mod) genom att dricka vin. Ensam. På en lördageftermiddag.

Tidigare i veckan möttes jag av en lapp på köksdörren "Corridor Dinner at Saturday night, put your name on the list bla bla" ungefär. Speciellt nu när det har kommit en del färskingar på våning 4 så lär de passa på att träffas. Färskingen är ju med andra ord jag. Min tanke var först att försöka ignorera listan så länge det bara gick, helst till på söndag. Men det var kört när en tjej påminnde mig om att jag var tvungen att skriva upp mig, så att jag fick träffa alla. Kom inte på någon bra ursäkt att försöka slingra mig. Plus att om jag inte närvarar så blir det säkert en hel del snack. "The new girl in 404 is really asocial, and she never eat!"  Ne, för jag skulle isåfall vara tvungen att laga min mat på natten.

Sitter därför och försöker samla lite mod just nu, 1930 smäller det. Ja just det, alla ska laga en egen rätt och bjuda på. Vi är 14 pers, varav 3 svensktalande. Crap. Borde egentligen försöka plugga lite inför tentan nästa vecka men det är helt meningslöst. Kommer liksom aldrig till skott eftersom mina farhågor inför kvällen distraherar mig. 

Den positiva sidan i mig försöker säga att det förmodligen kommer bli en trevlig kväll. Bara bålen är god. Höhö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0